NESTE GENERASJON DÆHLIE

I 20 år har både eliteutøvere og entusiaster gått for gull i sportstøy fra Bjørn Dæhlie. Nå endrer DÆHLIE både design og profil og kler opp en ny generasjon vinnere i skisporet.

IBY har hjulpet til med å smøre DÆHLIE-språket for de neste 20 årene.

En ny ham trenger et nytt språk. WE Oslo og Superblaise har lagt grunnlaget med designstrategi. Kristine Lillevik i WE Oslo og DÆHLIEs egne designere har gjort uttrykket råere, mer moderne og klar for jakten på den perfekte skituren. Det gjelder ikke bare de innovative klærne som du ser på videoen under her (som Willy Nikkers har laget). Men også logoen, billedspråket (av Aksel Jermstad) og hele den grafiske profilen.  

Det er en tøff stil, basert på kraft, prestasjon, fart og fremdrift. Det må også gjenspeiles i språket. Samtidig satser DÆHLIE stort i Europa og USA. Og har derfor valgt å bruke engelsk som hovedspråk i kommunikasjonen.

IBY har vært med å finne et stemmeleie for merkevaren både på norsk og engelsk. En brand voice som skal gjenspeile  arven fra Bjørn og ambisjonene for fremtiden.

Språket skal passe til DÆHLIEs "brand heroes":  Topputøvere som Therese Johaug og Petter Northug er både testpiloter og ambassadører for sportsmerket. Idrettsfolk på dette nivået, og idrettstøy med et slikt uttrykk, trenger et power-språk. 

Det er vi stolte av å ha hjulpet dem med.  

VIDEO: Willy Nikkers

ALLE FOTO: AKSEL JERMSTAD/BY AKSEL

 

For mer informasjon:

activebrands.com

dæhlie.com